توری فلزی

از مفتول در تولید انواع توری حصاری‌،توری پرسی، توری گابیون، توری مرغی، توری فلزی، سیم خاردار خطی و سیم خاردار حلقوی جهت استفاده در گلخانه‌ها، باغات کشاورزی و همچنین در صنعت ساختمان جهت آرماتور بندی، قالب بندی و بسته بنــدی و صدها محصول دیگر استفاده می‌گردد. در نتیجه مفتول در دنیای امروز، یک صنعت مادر محسوب می‌شود که از آن استفاده‌های زیادی می‌توان کرد.لازم به ذکر است که قیمت آن نیز براساس قطر مفتول و اندازه چشمه تعیین می‌شود.

انواع توری فلزی:

  • توری آلومینیوم
  • توری پرسی
  • توری حصاری
  • توری برنجی
  • توری جوشی
  • توری مرغی
  • توری گالوانیزه

توری پرسی:

توری پرسی از جنس آهن و گالوانیزه می‌باشدکه از در هم تابیدن سیم‌های فلزی تولید می‌گردد. توری پرسی در ابعاد مختلف با چشمه ۲ تا ۶ سانتی‌متری و با مفتول‌هایی به قطر ۳ تا ۵ میلیمتر و با ظاهر مربع و یا مستطیل شکل تولید می‌شود. سایزهای سیم مفتول توری در ابعاد ۲ میلیمتر تا ۶ میلیمتر می‌باشد که ابتدا بصورت کنگره و دنده شده در می‌آید و در انتها توسط دستگاه در ابعاد ۲×۱۱ بصورت تار و پود بافته می‌شود.

توری پرسی از مفتول‌های سخت صنعتی پس از دنده شدن و به صورت تار و پودی، به شکل ورق‌هایی در ابعاد مختلف تولید می‌شود و جهت حصارکشی، حفاظ بندی در و پنجره، قفس حیوانات، مش بندی، ساختمان سازی واستفاده می‌شود.

کاربرد توری پرسی:

توری پرسی به صورت ورق‌هایی داخل قالب‌های پروفیلی قرار می‌گیرد و به علت استحکام، زیبایی و ارزانی آن نسبت به نرده آهنی جهت نرده کشی دور میادین، پارک‌ها، بلوار‌های مجتمع مسکونی، ترمینال‌ها و منازل ویلایی به کار می‌رود. همچنین از توری‌ پرسی به صورت شبکه جوشی در فونداسیون کف، حفاظ بندی در و پنجره‌ها، قفس حیوانات، مش بند و ساختمان سازی استفاده می‌شود.

مزیت‌های توری پرسی

۱- سطح ضد لغزش:

یکی از مؤثر ترین و کاربردی ترین دلایلی که باعث شده توری پرسی در موارد بسیاری بکار برده شود، مستحکم بودن آنها ست و این موضوع سبب می‌شود تا در برخی موارد اجسامی نیز بر روی توری پرسی قرار بگیرند. سطح توری پرسی ضد لغزش بوده که این قابلیت باعث می‌شود تا هیچ گونه تجهیزاتی از روی آن سقوط نکند. این موضوع بر روی افزایش کاربرد این مشها در صنایع مختلف نیز تاثیر گذار بوده است.

۲- قیمت مناسب:

افرادی که به دنبال محصولی با کیفیت و کاربردی و در عین حال مقرون به صرفه می‌باشند، می‌توانند ازتوری پرسی استفاده کنند.

۳- نصب و جمع آوری راحت:

توری پرسی از جمله مدل‌های مش به شمار می‌رود که برای حذف کردن و یا نصب کردن آن، نیاز به تخصص و زمان بسیار زیادی نمی‌باشد. شاید همین راحت بودن نصب و حذف توری پرسی یکی از دلایلی باشد که افراد بسیار زیادی در سال‌های اخیر جهت حصار کشی و سایر موارد از تور پرسی استفاده می‌کنند.

۴- مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی:

یکی از ویژگی‌های توری پرسی، مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی یا خوردگی است. با توجه به این که ضد زنگ بودن به طول عمر این نوع از مش‌ها می‌افزاید، لذا شرکت‌های تولیدی با استفاده از روش‌های روکش کاری از جمله گالوانیزاسیون این نوع از توری‌ها را با یک لایه از روی می‌پوشانند. معمولاً گالوانیزه گرم روش مناسب تری برای تولید توری پرسی روکش دار به شمار می‌رود. این موضوع به خاطر ضخامت بیشتر لایه روی نسبت به گالوانیزه سرد می‌باشد.

۵- نسبت قدرت به وزن بالا:

توری پرسی سبک‌تر از ورق فلز اصلی است ولی مقاومت بالاتری دارد.

داشتن وزن نه چندان زیاد و در مقابل مقاومت بسیار خوب می‌تواند ویژگی ای باشد که بسیاری از محصولات فلزی به آن نیاز دارند. توری پرسی با این مزیت تبدیل به یکی از مقاوم ترین نمونه از توری‌های موجود در بازار شده است. استحکام بسیار خوب باعث شده تا افرادی که از توری پرسی استفاده می‌کنند، افزایش بسیار چشمگیری داشته باشند.

 

توری حصاری(فنس):

توری حصاری نوعی محافظ است که از مفتول‌هایی از جنس گالوانیزه گرم یا فولاد ضدزنگ تولید می‌شود که دارای مقاومتی طولانی و امنیتی بالا می‌باشد و جهت استفاده از حصار کاربرد دارد نوع روکش دار توری حصاری توسط یک لایه pvc پوشانیده شده که در مناطق شرجی و رطوبتی بیشتر از این نوع استفاده می‌گردد.

توری حصاری به دو صورت خاردار و یا بصورت قلاب دار تولید می‌شود.

کاربرد توری حصاری:

  • اجرای فنس و حصارکشی دور باغ و زمین‌های ورزشی و ملک خصوصی با استفاده از توری حصاری صورت می‌گیرد.
  • جهت جلوگیری از سقوط افراد و مصالح ساختمانی در سازه‌های در حال ساخت توری حصاری نصب می‌کنند.
  • استفاده از توری حصاری برای ساخت قفس جهت نگهداری حیوانات.
  • استفاده از توری حصاری جهت حفاظ بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و مراکز نظامی.
  • استفاده از توری حصاری در دیوارهای بتنی به عنوان آرماتور.

 

 

توری مرغی:

توری مرغی که نام تجاری آن HEXAGONAL WIRE MESH می‌باشد بصورت رول‌هایی با طول ۴۵ متر و عرض‌های متفاوت تولید می‌شود، توری مرغی بر اساس گرم و یا سرد بودن، ایرانی و یا خارجی بودن و نیز نوع چشمه متفاوت هستند. چشمه‌های متداول توری مرغی شش ضلعی ½ اینچ، ۴/۳ اینچ و نیز ۲/۱ ۱ اینچ می‌باشد.

توری‌ مرغی ایرانی از جنس گالوانیزه گرم و توری مرغی خارجی از جنس گالوانیزه سرد می‌باشد که این امر باعث شده قیمت توری مرغی ایرانی بیشتر از توری مرغی چینی باشد.

توری فرنگی:

توری فرنگی با شکل ۶ ضلعی بافته می‌شوند و طول هر طاقه توری فرنگی ۲۰ متر است ولی عرض آن با توجه به سفارش مشتری در ابعاد ۱۲۰، ۱۵۰و۱۸۰ سانتیمتر تولید می‌شود. چشمه توری فرنگی ۴ و ۵ سانتی‌متر می‌باشد.

توری جوشی:

این توری در چشمه ۵ تا ۴۰ و با مفتول ۲-۳-۶-۸ تولید می‌شود.

توری گابیون (توری شش ضلعی):

توری گابیون که از بافت‌های ۶ ضلعی تولید می‌شود بسیار مقاوم است و با نام توری سنگی نیز شناخته می‌شود.

توری گابیون همان سبدهای سیمی پر از سنگ‌های ریز و درشت است که به شکل قفس بوده و یک توری سنگی مقاوم را بوجود می‌آورند که در زمینه‌های عمرانی از آن‌ها استفاده می‌شود. سازه‌های گابیون بسیار ارزان قیمت‌تر از سازه‌های مشابه آن است.

کاربرد توری گابیون:

  • استفاده از توری گابیون جهت مهار سنگ‌ها و مهار دیوارهای سنگی
  • استفاده از توری گابیون در سد سازی و جاده سازی
  • ایجاد دیوارهای محافظ با استفاده از توری گابیون
  • استفاده از توری گابیون در ساخت دیوار حائل

مشخصات توری گابیون:

نوع مفتول توری گابیون: گالوانیزه گرم
چشمه توری گابیون: ۱۰*۸، ۶*۵ ( مخصوص سنگ‌های ریز )
ارتفاع توری گابیون: ۱ تا ۴ متر
وزن هر رول توری گابیون: از ۱۵۰ کیلو تا ۷۰۰ کیلو ( بستگی به نوع درخواست مشتری )
هر رول به طور نرمال ۴۰ الی ۵۰ متر می‌باشد.
 

admin

Copy Right 2020 - 2024 Designed by MoeinnetWare