پایه فنس

پایه فنس به لوله ‌های گالوانیزه ای گفته می‌شود که برای محکم نگه داشتن انواع توری‌ها از جمله توری حصاری، توری گابیون و سیم خاردار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پایه فنس و لوله های گالوانیزه در مکان‌هایی که در حال ساخت و ساز هستند مانند پروژه‌های بزرگ کاربرد دارند. پایه فنس و لوله های گالوانیزه به دلیل استفاده در حصار کشی دارای مقاومت بالایی بوده و در سایزها و اندازه‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. جنس لوله‌های گالوانیزه و پایه فنس در اصل از آهن است و با روکش گالوانیزه پوشیده شده است که در شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده می‌باشد.

توری حصاری به نوعی توری فلزی گفته می‌شود که دارای چشمه‌های لوزی شکل در فواصل متفاوت می‌باشد. این محصول از جمله پرکاربرد ترین و پرفروش ترین  محصولات صنایع مفتولی می‌باشد که به دو روش دستی و ماشینی در ارتفاع هایی از نیم متر تا سه متر بافته شده است.

از جمله کاربردهای پایه فنس و توری حصاری می‌توان به برقراری امنیت در مکان‌های شخصی و جلوگیری از دسترسی دیگر اشخاص به ملک خصوصی اشاره کرد؛ مانند باغ ها، زمین، کارگاه ها و...

در بازار پایه فنس در انواع نبشی، پروفیل، قوطی و لوله وجود دارد. پایه فنس به نام پایه حصار نیزشناخته می‌شود و پرکاربرد ترین نوع آن، لوله گالوانیزه تک شاخ یا جفت شاخ می‌باشد که به دلیل مستحکم بودن و مقاومت بالای آن و همچنین قیمت خرید مناسب‌تر نسبت به انواع دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع پایه فنس
پایه فنس به طور کلی به 4 نوع تقسیم بندی می‌شوند :1- نبشی 2- قوطی 3- پروفیل 4- لوله
همانطورکه در بالا هم به آن اشاره شد از بین 4 مدل گفته شده نوع لوله ای آن پرفروش‌تر و پرکاربردتر از انواع دیگر آن میباشد. از دلایل این برتری می‌توان به مقاومت بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

پایه فنس معمولاً به دو شکل یک شاخ و یا دو شاخ وجود دارد که در موارد زیادی از جمله ایجاد یک محوطه مجزا در کارگاه ها، حصار کشی در ساخت و سازها، نیروگاه‌ های برق و... کاربرد دارد. توری حصاری که برای کشیدن حصار مورد استفاده قرار می‌گیرد برخلاف پایه فنس‌ها در چندین جنس تولید می‌شوند. پایه فنس  به دلیل نقش مهمی که در نگهداری توری دارد بنا به جنس توری و وزن آن‌ها در قطرهای گوناگونی تولید می‌شوند. قطر پایه فنس که در واقع تکیه گاه توری و فنس می‌باشد باید بنا به جنس توری مورد استفاده در سایز مناسب انتخاب شود.

 

 در مکان هایی که دارای آب و هوای مرطوب هستند توصیه می‌شود از پایه فنس و توری با جنس گالوانیزه استفاده شود زیرا از زنگ زدگی و پوسیدگی جلوگیری می‌کند. معمولا برای انتخاب پایه فنس به نوع اتصال‌هایی که در نصب حصارها مورد استفاده قرار می‌گیرد توجه می‌شود. مطرح ترین آن‌ها از جنس گالوانیزه است که در قطرهای 4، 5 و 6 می‌باشد. این نوع از پایه فنس به دلیل جنس مناسب و مقاومت بالا دارای طول عمر بالایی است. ازجمله تجهیزاتی که برای اتصال توری حصاری و پایه فنس استفاده می‌شود به: کمربند، قفل، برشن و دنده پیچ می‌توان اشاره کرد.

پایه فنس براساس کاربرد، قیمت و زیبایی به سه نوع متفاوت تقسیم بندی می‌شود که در ادامه به توضیح درباره هر یک می‌پردازیم:

پایه فنس چوبی

یکی از قدیمی ترین انواع پایه حصاری، پایه چوبی می‌باشد که از گذشته تاکنون به دلیل زیبایی که دارد هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این پایه ها معایبی هم دارند که می‌توان به دوام و عمر کم آن و آسیب پذیر بودن آن‌ها اشاره کرد. بنابراین از این مدل پایه ها بیشتر در کارهای تزئینی استفاده می‌شود و کاربرد حرفه ای چندانی ندارد. معمولا از چوب درخت کاج برای پایه فنس های چوبی استفاده می شود و در باغ ها و ویلاها کاربرد دارند.

 پایه فنس فلزی

پایه فنس فلزی از لوله های سیاه داربستی یا گالوانیزه ساخته می‌شود و در انواع نبشی، پروفیل و قوطی وجود دارد که بسته به نیاز مشتری به صورت تک شاخه، دوشاخه یا خمیده تولید می‌شود. پایه فنس‌های تولید شده با مفتول سیاه دارای مقاومت بالاتری به نسبت مفتول گالوانیزه هستند و اگر روکش آنها از پی وی سی تولید شده باشد، طول عمر بالاتری دارند.

پایه فنس بتنی

پایه فنس بتنی همانگونه که از نام آن مشخص است از بتن تولید شده و از نوع فلزی آن سنگین‌تر می‌باشد. این نوع از بتن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بیشتری دارد و احتمال دزدیده شدن آن کمتر است زیرا سنگین‌تر و قیمت آن به نسبت بقیه مدل‌های آن پایین تر است.

 روش تولید پایه فنس

برای تولید پایه فنس ابتدا باید نوع لوله ( که در بالا به انواع آن‌ها اشاره شد) و ارتفاع لوله، سرصاف یا سرخم بودن لوله مورد برسی قرار بگیرد. پس از آن لوله را به اندازه ارتفاع مورد نیاز برش داده، سپس  نوبت به مرحله جوش دادن گپ و شاخک آهنی آن می‌رسد که این کار به جهت ثابت ماندن پایه به داخل زمین صورت می‌گیرد. بعد از انجام مراحل گفته شده نوبت به روکش کاری پایه فنس می‌رسد. در ابتدای کار باید پایه آهنی از هر نوع آلودگی و چربی پاک شود، سپس پایه فنس را زنگ زدایی می‌کنیم. بعد از انجام پاک سازی و زنگ زدایی، لوله ها به طور کامل در مواد فلاکس قرار داده می‌شوند.

در مرحله بعد، میله‌ها را برای خشک شدن به کوره در دمای 120 درجه سانتی‌گراد می‌فرستیم. بعد از خارج کردن میله‌ها از کوره باید آن‌ها را در یک وان پر از روی مذاب قرار داد. حدوداً 60 ثانیه طول می‌کشد که روی به صورت کامل به میله ها جذب شود. نکته قابل توجه در این بخش این است که میله ها نباید بیشتر از 60 ثانیه در داخل وان حاوی روی مذاب بمانند زیرا دمای وان بالای 400 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. فلزهایی که بعد از انجام مراحل گفته شده به روی سطح بیرونی و داخلی این پایه توری‌ها قرار گرفته می‌شوند در مرحله دمش بخار آب و هوا به صورت کامل جدا شده و میله به داخل استخری از آب هدایت می‌شود.

 

مزایای پایه فنس

مهمترین ویژگی و مزیت پایه فنس مقاومت بسیار بالای آن در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت و حرارت بالا می‌باشد. به دلیل اینکه این محصول از ترکیب آهن، روی و... ساخته شده است مقاوم و در عین حال دارای انعطاف و تا حدودی شکل پذیر است. پایه فنس به دلیل داشتن پایه های گالوانیزه و پی وی سی مقاوم در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی می‌باشد.

قیمت پایه فنس

قیمت پایه فنس براساس نوع آن متفاوت می‌باشد همانطور که قبلا گفته شد، پایه فنس در انواع نبشی، پروفیل، قوطی و لوله برای خرید موجود است و نوع لوله ای آن پرفروش ترین و پرکاربرد ترین نوع پایه فنس است. قیمت پایه فنس لوله گالوانیزه به جنس آن و مشخصات فنی آن وابسته است. پایه فنس لوله از نظر جنس به سه دسته گالوانیزه، سیاه رنگ شده و سیاه رنگ نشده تقسیم می‌شود و پایه فنس گالوانیزه از پایه فنس سیاه رنگ شده  قیمت بیشتری دارد. مشخصات فنی پایه فنس لوله گالوانیزه شامل ضخامت، قطر لوله و تک شاخ یا دو شاخ بودن آن است و هر چه ضخامت لوله و قطر خارجی آن بزرگتر باشد قیمت پایه فنس بیشتر می‌شود. همچنین قیمت پایه فنس لوله گالوانیزه دو شاخ بیشتر از تک شاخ است.

admin

Copy Right 2020 - 2024 Designed by MoeinnetWare